torsdag 5. juli 2012

Venting!

Ja, hva skal man si? Den siste uka har igrunn bare gått med til venting, for lille vennen vil jo ikke komme ut å hilse på oss! Livet blir virkelig satt på "vent" i en slik situasjon. Man kan ikke planlegge noe, og går hele tiden rundt å bare venter. Går konstant å kjenner etter tegn, om noe plutselig føles annerledes. Det er en ganske merkelig følelse egentlig, å gå rundt sånn å vente. Å vente på noe man har ventet på i 9mnd, uten at man egentlig vet helt sikkert hva man venter på og hvor lenge man faktisk må vente, og hvordan ting blir når ventinga først tar slutt. Vi venter jo på noe helt nytt, noe som vil snu livene våre totalt på hodet, uansett. Jeg skal innrømme at jeg er veldig spent på hvordan det blir.

Idag skal vi på vår første overtidskontroll på sykehuset, og jeg håper på å få vite litt hvordan ting ligger an. Ser det i hele tatt ut som om det kommer til å bli fødsel sånn i løpet av den neste uka, eller ender vi opp med å bli igangsatt fordi lillevennen bare trives altfor godt der inne?

Vet ikke helt hvem av oss som er mest utålmodig fortiden, men tørr nesten tippe at Mats er hakket værre enn meg! Han hadde sett seg ut termindatoen LITT for mye tror jeg, og hadde innstilt seg på å ikke skulle jobbe så mye den uka her...slik ble det altså ikke! Det er tungt å gå på jobb, når du hadde sett for deg at du skulle gjøre noe helt annet. Syns nesten litt synd i han, der han konstant går på jobb å sjekker mobilen sin, i håp om at jeg skal ringe å si at han må komme hjem! Alle sier at vi ikke må tenke så mye over det, han kommer når han kommer, og når vi minst aner det. Men altså, det er jo lettere sagt enn gjort! Har du ikke gått over terminen selv, så vet du faktisk overhode ikke hvordan det er! Jeg prøvde så godt jeg kunne å ikke henge meg opp i datoen 2.juli, og heller tenke på det som at nå er det MAKS to uker igjen til han er her <3 Men så er det ikke så lett å styre disse tankene, så vi er i skikkelig ventemodus.

Ikke vil jeg dra noe sted, siden den eneste plassen jeg vil være når det starter er her hjemme. Å ikke vil jeg igrunn ha noe særlig besøk, fordi den eneste personen jeg vil ha her når det starter er Mats. Da blir jo dagene også litt lange og kjedelig...men vil dere vite hva jeg faktisk bedriver dagene med? Joda, her spiller vi Sims 2 på pcen, og følger med på Tour de France som en hauk. Viste dere at tiden faktisk flyr når man spiller sims? Har de siste dagene begynte å revurdere yrkesvalget mitt, tror jeg kanskje heller bør bli arkitekt.

Ingen bilder i dette innlegget (sorry for det!), men det kommer ett innlegg om verandaen vår som vi har pusset opp senere i dag, så lenge ingenting annet skjer!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar